perjantai 24. lokakuuta 2014

Lumi tekee minut höpsöksi

Nimeni on Vimpa. Olen paksun, mustan ja äärettömän lämpöisen turkin omistava suomenlapinkoira. Turkki on helteellä pelkkä kiusankappale joka haluaa mua ärsyttää ylenpalttisella kuumuuella. Sillon en jaksa tehä mitään. En jaksa raahautua edes vesikipolle juomaan. Kurjuus huipentuu saajesani kastelukannullisen kylmää vettä niskaani, mutta miten mukava ja virkeä olo sen jälkeen onkaan!

Luonteeltani oon energinen, huomionhaluinen ja äärettömän seurallinen koira. Tykkään riehumisesta, ja lelut on avainsana. Pallo erityisesti. Rapsutukset kuuluu myös ehottomasti suosikkeihini, voisin maata pötköttää vaikka päivän jos joku rapsuttas mua.

Ja hei, oon myös kuuhullu, täydenkuun aikaan isken protestin pystyyn ja jätän ruokani syömättä. Koska olen sivistynyt ja esimerkillinen koira, en halua jättää syömättömiä ruokia kaikkien nähtäville jonka takia sovellan ja kuljetan ruokakipon joko puunoksien alle, tai peitän sen havunneulasilla. En tahdo nolata ihtiäni sillä, etten oo syöny..

Kuulo mulla on valikoiva. Mutta jos kuulenkaan sanan kana, tuun hysteeriseksi! Voi mitä herkkua, aivan parasta, kanafileet! Mun ehotonta lempparia. Niiden eesä tottelen jokaisen käskyn. Esimerkiksi meen täyttä päätä käskyn tullen häkkiin, vaikka vaihtoehtona ois lähtä lipettiin, mutta kanan takia teen mitä tahansa!

Ja yks mistä tykkään erityisesti on lumi. Tykkään talvesta. Sillon ei helle paaha kuumaan turkkiin eikä muitakaan haittatekijöitä mun nopeiden jalkojen ravijuoksuille oo. Ja ku minä päätän lähtä lumihangesa juokseen, nii muapa ei ihan heti kiinni saajakkaan ;) jos mää jotaki päätän, nii mää kans niin teen! Itsepäinen kun olen.

Ensilumen kohtaaminen on ainaista mahtavuutta! Lumi on uskollinen ystäväni. Lumen ansiosta myös turkin väriä voi sääjellä. Työntää vain nokan lumeen, tai kierii pari kierrosta lumesa ja hupsista, olen valkoinen.

Vaikka oon jo valmiiksi energinen (jonku mielestä ylienerginen, ite en sitä tunnusta..) lumi tekee minusta entistä energisemmän! Saa tulla leikkimään hippaa, tai muita juoksuleikkejä, kahtotaan kumpi voittaa ;)

Okei, emmää täälä jaksa teille kovin kauon pälättää, jos haluatte nähä minkälainen oon, tulukaa kahtoon! Mää en ymmärrä näitten teknisten laitteitten päälle ja isot tassuni on tietsikan näppäimistösä ongelma.. Hau hau ja hännänheilaus, mukavaa alkavaa viikkonloppua!

T. Vimpa <3






ja täälä on mun kamu! Sen nimi on Savu, tai joku sentapanen. Mutta se on tylsä, se on tosi tylsä, se on vain mökisä eikä se koskaan nauti lumesta! Mutta määpä nautin sitte senki eestä!

6 kommenttia:

  1. Kiitos Vimpa mukavasta kirjoituksesta ja kerro emännällesi terveisiä.

    VastaaPoista
  2. Heippa Vimpa :) olipa kiva lukia sun juttuja! +hyvän kuvan oot saanu savusta :O !
    t. tyttyrä kylältä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hellou hellou, sinä mystinen tyttyrä kylältä! Juu hei tiesitkös, että mää oon mainio ottaan paitsi itestäni selefieitä, myös muista kuvia :P kamera pysyy lujasti tassuisani!

      Poista
  3. Mitäs Vimpa nyt tuumaa, kun kaikki lumet suli pois? Onko kuononpää myttyrällä? Aika lämmintä keliä on tulevalle viikolle luvattu, mutta jospa se pakastuis pikkuhilijaa....Nuo lumiset kuvat on muuten semmosia, että niisä luulis olevan lunta enemmänkin kuin mitä sitä oli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainaki ruuan kans oli protestoinu mutta saatto johtua jostain muustaki ;)
      joo munki mielestä nuo kuvat näytti kamalan lumisilta :D mutta ei tulis enään tuommosiakaan kuvia ku ei oo lunta..

      Poista