sunnuntai 8. marraskuuta 2015

Isänpäivä


"Isin töihin on mentävä autollaan,
Mä ikkunaan jään aamulla katsomaan.
Mä vilkutan ja äitikin vilkuttaa,
Hyvän matkan toivotuksen isi näin saa. 
Ja illoin kun isin taas nähdä saan,
Mä kiipeän polvelle istumaan.
Ja kyselen, mitä isi nyt tuonut on.
Isin tasku aina on niin arvaamaton"


Tänään vietetään Isänpäivää ja juhlitaan kaikkia isejä, jokasesa kojisa omalla tavallaan. Tänään iskät saa syyä lempparikakkua, ihastella lasten itetekemiä kortteja ja nauttia siitä, että saa olla iskä. Iskä on se arjen sankari, ja kaikkien oma iskä on aina paras iskä, uskon että siitä on kaikki samaa mieltä <3


Kakkua on mussutettu niin palio että melekein äklöttää. Mutta on se myös sen arvosta. Isiähän täsä juhlitaan!

Hyvää Isänpäivää kaikille isille :)

2 kommenttia:

  1. Kun olin lapsi,tuo kirjoittamasi laulu oli hittituote,vaikka silloin ei semmoista sanaa edes oltu keksitty.Sen esitti pikkutyttö Mari Laurila.Marikin lienee nykyisin jo korkeassa keski-iässä.Amerikastahan tuo isänpäivä lienee rantautunut Suomeenkin ja herätti aluksi melkoista kritiikkiäkin lähinnä sen kaupallisuuden takia.Sehän passautettiin tähän syksyiseen hiljaiseloon ennen joulusesonkia.Nyt se tuntuu ihan kivalta päivältä ja varmasti jokainen isä on sen ansainnut.Liputuspäiväkin se on ollut jo tovin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on laulu jota mää en pienenä pystyny ikinä kuunteleen ku aloin aina itkeen :') mun mielestä se oli vaan jotenki surullisen ihana laulu! Isänpäivän alakuperästä en tiiä, mutta mun mielestä kiva päivä:)

      Poista